Love & Compassion

OUR MISSION

• Strengthening leadership and nurturing potential on every child.
• Provide the resources necessary to ensure educational excellence and healthy living.
• Prepare and motivate every child to pursue further education through rigorous specialized curriculum and work in future and responsible to serve society with compassion
and skills.

OUR VISION

• Top number 1 in the world and national level in giving education, helping those in needs with love and compassion, supported by government and corporate leaders in the world.
• Prepare and build healthy community with love & compassion
Serve and educate community to be a top-leader in every aspect of life.

Khamis, 7 Januari 2016

Saya Akan Belajar Dan Memberi Keputusan Pelajaran Yang Baik Dalam Matapelajaran.

Saya Akan Belajar Dan Memberi Keputusan Pelajaran Yang Baik Dalam Matapelajaran. 

Version : B.Melayu / English


Muhammad Zufar Bin Shamsuddin


Nama saya Muhammad Zufar bin Shamsuddin. Umur saya 15 tahun. Saya berasal dari Selangor. Saya bersekolah di Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Tinggi, Bentong, Pahang.


Pendapat Zufar tentang PERKAP


Saya suka duduk di perkap kerana boleh karaoke pada masa lapang dan boleh bermain XBOX. Makanan di Perkap ‘best’. Makanan yang saya suka ialah sup tulang.




Ruangan Karaoke - ruangan anak-anak selepas selesai
sesi ulangkaji pelajaran

Ruangan 'Game' - ruangan untuk anak-anak release tension
selepas ulangkaji pelajaran


Keadaan persekitaran di Perkap sungguh dingin, luas dan cantik. Bilik tidur saya saya selesa dan nyaman bila waktu malam. Bilik dihias dengan kain berwarna ungu dan putih yang dihias oleh kak Mona.


Bilik Dihias dengan kain ungu dan putih


Bilik dihias dengan kain kuning

Kak Mona pandai masak. Masakannya enak-enak semuanya. Mumy pula suka membawa kami berjalan-jalan dan membawa kami makan ketempat yang menarik seperti KFC, Mcdonalds dan banyak tempat lagi. Uncle seorang yang garang tapi penyayang. Abg Zul seorang yang mendidik kearah pelajaran seperti bahasa Inggeris dan menyuruh kami supaya minat membaca. Abang Roni seorang yang periang dan seorang warden kami yang tegas.






Zufar dan hero yang lain diminta melukis apa yang ada
didalam minda.



Zufar dan hero yang lain berdoa sebelum memulakan
sesi motivasi bersama Fauziah Latif

Setelah keistimewaan yang diberi, saya akan belajar dan memberi keputusan pelajaran yang baik dalam mata pelajaran.


Kalau keputusan pelajaran tidak baik, saya akan diberi peluang hanya 2 kali sahaja , jika tidak saya akan dihantar pulang ke pangkuan keluarga.


Yang Benar,
ZUFAR





Mari Kita Berkongsi Membuat Kebaikan Bersama

Instagram : http://instagram.com/perkappahang
Facebook : https://www.facebook.com/perkappahang
Email : perkap.pahang@gmail.com


Artikel & Link Berkaitan:

Tiada ulasan :

Catat Ulasan