Love & Compassion

OUR MISSION

• Strengthening leadership and nurturing potential on every child.
• Provide the resources necessary to ensure educational excellence and healthy living.
• Prepare and motivate every child to pursue further education through rigorous specialized curriculum and work in future and responsible to serve society with compassion
and skills.

OUR VISION

• Top number 1 in the world and national level in giving education, helping those in needs with love and compassion, supported by government and corporate leaders in the world.
• Prepare and build healthy community with love & compassion
Serve and educate community to be a top-leader in every aspect of life.

Jumaat, 8 Januari 2016

Pakaian Kami Sungguh Terjaga Bersih dan Diberi Tempat Tinggal Yang Selesa

Pakaian Kami Sungguh Terjaga Bersih dan Diberi Tempat Tinggal Yang Selesa

Version : B.Melayu / English


Muhammad Faez Haziq Bin Mohd Faharulzaman


Nama saya Muhammad Faez Haziq bin Mohd Fakharulzaman. Umur saya 15 tahun. Saya berasal dari Maran, Pahang. Saya bersekolah di SMK Bukit Tinggi.

Pandangan Faez tentang PERKAP

(sambungan)


Keistimewaan Perkap ini ialah terdapat banyak aktiviti yang menarik seperti riadah, bermain bola sepak dan bergotong royong.



Faez dan rakan-rakan membawa bekal
ke sekolah


Faez (kiri) bantu adiknya (Ijat) bersiap
ke sekolah

Selain itu , juga terdapat permainan seperti X-BOX dan karaoke. Makanan kegemaran saya ialah nasi goreng kampung dan minuman kegemaran saya ialah air milo.



Asrama Faez

Pakaian kami sungguh terjaga bersih dan diberi tempat tinggal yang selesa, luas dan yang paling penting dapat mempelajari hidup berdikari dan mendisplinkan diri.


Kiri; Mummy (Adeek) dan kak Mona

Pada pendapat saya Uncle ialah seorang yang berilmu pengetahuan . Mummy (Adeek) ialah seorang yang berdisiplin dan ada kalanya seorang yang tegas. Abang Zul pula seorang yang suka mengajar kami kearah pendidikan manakala abang Roni ialah panjaga kami yang peramah dan tegas orangnya. 

Selain itu kak Mona adalah seorang yang mencintai haiwan seperti kucing dan pandai memasak dan ianya sedap. Kak Nana pula ialah seorang yang baik hati kerana menolong kami membasuh baju dan pandai memasak.


Abg Zul

Faez sedang mengulangkaji pelajaran bersana rakan.


Oh, terlupa abg Zul (kak Mona) seorang yang rajin kerana selalu baiki motor karana tahu pasal motor.

Jasa yang saya akan buat kepada PERKAP ialah dengan belajar bersungguh-sungguh dan menjadi insan berguna suatu hari nanti.


FAEZ



Artikel & Link Berkaitan:

Tiada ulasan :

Catat Ulasan