Love & Compassion

OUR MISSION

• Strengthening leadership and nurturing potential on every child.
• Provide the resources necessary to ensure educational excellence and healthy living.
• Prepare and motivate every child to pursue further education through rigorous specialized curriculum and work in future and responsible to serve society with compassion
and skills.

OUR VISION

• Top number 1 in the world and national level in giving education, helping those in needs with love and compassion, supported by government and corporate leaders in the world.
• Prepare and build healthy community with love & compassion
Serve and educate community to be a top-leader in every aspect of life.

Rabu, 6 Januari 2016

“Kami Semua Menanam Pokok Yang Disiram, Dibaja Serta Menjaganya Dengan Baik Sekali. Hasilnya Mestilah Mendapat Buah Yang Enak Dan Sedap.”

“Kami Semua Menanam Pokok Yang Disiram, Dibaja Serta Menjaganya Dengan Baik Sekali. Hasilnya Mestilah Mendapat Buah Yang Enak Dan Sedap.



Version : B.Melayu / English


Muhammad Imad Adili Bin Mohd Marzuki

Sebelum saya menceritakan kenapa saya memilih PERKAP. Nama saya Muhammad Imad Adili Bin Mohamed Marzuki, berumur 17 tahun. Saya tinggal di Kampung Tok Muda Haji Muhammad, Karak.



Pendapat Imad tentang PERKAP





(sambungan)

Pertama sekali mengapa saya memilih PERKAP adalah ramai orang yang dapat mengajar saya. Disini ada yang berpengalaman dalam bidang eletrik, perpaipan, komputer, motosikal berkuasa tinggi, pendidikan dan lain-lain lagi.


Kiri; Abang Effendee bergambar kenangan di pejabat PERKAP

Saya teringat kata-kata abang Fendi selaku mentor PERKAP, kata beliau “kami semua menanam pokok yang disiram, dibaja serta menjaganya dengan baik sekali. Hasilnya mestilah mendapat buah yang enak dan sedap.” Itu yang membuatkan niat untuk belajar semakin hari semakin ingin menambah ilmu.


Sesi bergambar kenangan di dalam bilik asrama bersama
Datuk Reezal Merican , Timbalan Menteri Luar Malaysia

Disamping itu, cita-cita untuk menjadi seorang pegawai daerah, telah diberikan semangat oleh mentor-mentor PERKAP ini. Antaranya, ialah timbalan menteri luar negara Datuk Seri Reezal Merican, penyanyi tersohor Malaysia Fauziah Latif (Umi Gee), Steve Jobs Malaysia Habib Al Attas, dan bekas mejar tentera udara diraja Malaysia Effendee Atan.
Sekarang saya hanya perlu menuju kearah cita-cita sahaja.

Imad dan hero-hero PERKAP yang
lain diberi bekal untuk memastikan
kebersihan dan kesihatan makanan
terjaga
Setiap hari menu berbeza-beza dan sentiasa berkhasiat memastikan
hero-hero sentiasa bertenaga untuk ke sekolah.

Sesi makan bersama menjadi budaya di PERKAP.
"kita adalah apa yang kita makan" setiap waktu makan, pelajar
akan duduk makan bersama.

Waktu 'outing' bersama pengurusan PERKAP sentiasa dinantikan oleh
hero-hero PERKAP


Bersarapan bersama dengan menu disediakan oleh Mona

Akhir sekali, saya akan mencuba sedaya upaya untuk berjaya dalam SPM 2016. Saya akan membuat hati semua orang gembira dengan keputusan saya nanti.
Orang selalu berkata dimulut sahaja, tetapi saya akan membuat dengan perbuatan sekali.
Terima kasih Uncle dan semua yang sudi membantu.

Yang Benar,
IMAD




 Mari Kita Berkongsi Membuat Kebaikan Bersama

Instagram : http://instagram.com/perkappahang
Email : perkap.pahang@gmail.com


Artikel & Link Berkaitan:

Tiada ulasan :

Catat Ulasan