Love & Compassion

OUR MISSION

• Strengthening leadership and nurturing potential on every child.
• Provide the resources necessary to ensure educational excellence and healthy living.
• Prepare and motivate every child to pursue further education through rigorous specialized curriculum and work in future and responsible to serve society with compassion
and skills.

OUR VISION

• Top number 1 in the world and national level in giving education, helping those in needs with love and compassion, supported by government and corporate leaders in the world.
• Prepare and build healthy community with love & compassion
Serve and educate community to be a top-leader in every aspect of life.

Khamis, 31 Disember 2015

Inspirasi PERKAP : Datuk Seri Reezal Merican Melawat 'Hero-Hero'

Inspirasi PERKAP : Datuk Seri Reezal Merican Melawat 'Hero-Hero'


Version : B.Melayu / English






Seawal 5.30 pagi hero-hero ini sudah bangun memulakan hari baru mereka. Zufar yang dilantik sebagai ketua mula mengejut rakan-rakan untuk menunaikan solat Subuh.

Tugas sebagai seorang ketua mula dilantik oleh Fauziah Latif (Umi Gee) kepada Zufar ketika sesi motivasi yang pertama dibuat oleh beliau.

Jawatan ini akan diganti kepada yang lain supaya semua dapat dilatih menjadi seorang pemimpin dan menjadi seorang yang bertanggungjawab.

Setelah selesai solat Subuh, hero-hero ini menjalankan rutin harian yang telah diberi.

Rutin hero-hero selesai dalam lebih kurang pukul 8.30am.

Hero-hero kemudiannya dibawa ke sekolah oleh Dzoul untuk membeli buku sekolah dan mendaftar kemasukan baru tingkatan 1 Izat di Sekolah Menengah Kebangsaan Bukit Tinggi, Bentong, Pahang.



Sesi taklimat kemasukan baru tingkatan 1 Sekolah Menengah
Kebangsaan Bukit Tinggi, Bentong, Pahang
Mohd Shahrizad (Izat) , 13 tahun berstatus yatim


Sesi bermula dengan taklimat oleh guru sekolah. Guru menerangkan hal-hal berkaitan sekolah . Sesi pendaftaran bermula pada pukul 10 pagi.


Pengambilan buku teks tingkatan 1

Semua urusan persekolahan hero-hero ini selesai dalam lebih kurang pukul 11.30 pagi.

Setelah selesai, hero-hero dibawa pulang ke asrama mereka semula kerana ingin membuat persediaan ketibaan Datuk Seri Reezal Merican selaku Timbalan Menteri Luar Malaysia untuk melawat hero-hero PERKAP.


Tiada yang lebih berharga daripada sebuah KASIH SAYANG.

Datuk Seri Reezal tiba lebih kurang 12.30 tengahari disambut mesra oleh hero-hero ini. Banyak nasihat yang telah diberi oleh Datuk Seri kepada hero-hero ini ,  supaya menjadi panduan hidup anak-anak ini pada masa akan datang.

Kasih-sayang tergambar ketika Datuk Seri bersama hero-hero PERKAP. Berjalan berpimpin tangan sambil berbual mesra seperti seorang bapa, kasih inilah yang sentiasa didambakan oleh anak-anak ini.



Tergambar kasih seorang bapa.

Itulah yang dimaksudkan dengan 'Love & Compassion' (sayang dan belas kasih) seperti tagline PERKAP supaya kita manusia sentiasa sayang-menyayangi dan mempunyai sifat ihsan sesama manusia kerana dengan sifat inilah kita tergolong antara makhluk TERBAIK disisiNYA.


Sebaik-baik manusia adalah manusia yang membuat 
kebaikkan kepada seramai-ramai manusia


"Tetapi orang-orang beriman dan buat kerja-kerja baik, mereka itulah yang TERBAIK daripada makhluk-makhluk" (Al Bayyinah Ayat 7)


"pelaburan sesama manusia adalah yang terbaik..ini adalah kunci rahsia rezeki..." nasihat Tuan Harlizan (ahli koporat internasional) kepada kami yang menjadi mentor dan motivator PERKAP

Azan Zohor mula berkumandang, hero-hero ini kebiasaannya akan menunaikan solat Zohor berjemaah sesama mereka. Itu yang sentiasa kami titik-beratkan supaya sentiasa berjemaah.


Buat apa pun mesti berjemaah baru hidup boleh berjaya

Buat apa pun mesti berjemaah baru hidup boleh berjaya. Tiada seorang pun dalam dunia ini kejayaannya disebabkan hasil seorang diri, pasti ada orang disekeliling yang turut sama membantu.

Sebelum Datuk Seri Reezal Merican meninggalkan tempat kami, hero-hero sempat bergambar kenangan bersama.


Sesi makan bersama Datuk Seri Reezal Merican



Dari kiri : Izat, Ifran, Syukur dan Imad bergambar kenangan bersama
Datuk Seri Reezal Merican


Kenangan yang tidak dapat dilupakan oleh hero-hero ini sampai bila-bila adalah apabila mereka dapat menerima dan memberi kasih-sayang yang ikhlas daripada hati.

Hubungi kami dengan menghantar Whatsapp ke +6017 264 8451 sekiranya anda ingin menziarahi anak-anak ini. Kami akan mengatur masanya untuk anda.





Mari Kita Berkongsi Membuat Kebaikan Bersama

Instagram : http://instagram.com/perkappahang
Email : perkap.pahang@gmail.com


Artikel & Link Berkaitan:

Tiada ulasan :

Catat Ulasan