Love & Compassion

OUR MISSION

• Strengthening leadership and nurturing potential on every child.
• Provide the resources necessary to ensure educational excellence and healthy living.
• Prepare and motivate every child to pursue further education through rigorous specialized curriculum and work in future and responsible to serve society with compassion
and skills.

OUR VISION

• Top number 1 in the world and national level in giving education, helping those in needs with love and compassion, supported by government and corporate leaders in the world.
• Prepare and build healthy community with love & compassion
Serve and educate community to be a top-leader in every aspect of life.

Sabtu, 10 Disember 2016

"The Chicken's Apartment" BERSIH dan HALAL

"The Chicken's Apartment" BERSIH dan dijamin HALAL


"The Chicken's Apartment" PERKAP

Hari ini genap sebulan kami menternak anak ayam "The Chicken's Apartment" PERKAP yang dijaga baik oleh hero-hero PERKAP. Ternakkan ayam diketuai oleh hero PERKAP Syukur. Beliau baru sahaja berumur 10 tahun, tetapi banyak pengalaman yang telah beliau peroleh.


Hero PERKAP Syukur - Ketua Ternakkan
 "The Chicken's Apartment"PERKAP

Klik disini untuk baca ketua ternakan dan pertanian
PERKAP

Beliau mempunyai pengalaman menanam sayur-sayuran, menternak ikan, menternak ayam dan pelbagai lagi pengalaman yang telah beliau peroleh bersama rakan-rakan mereka di sini.

Alhamdulillah, semoga ilmu-ilmu yang dicurahkan dapat memberi kebaikan kepada diri hero-hero PERKAP dan masyarakat pada satu hari nanti selaras dengan visi dan misi kami disini.

20 Ekor Burung Puyuh antara ternakan
"The Chicken's Apartment"
PERKAP

"The Chicken's Apartment" PERKAP mempunyai 100 ekor anak ayam kampung , 50 ekor anak ayam gajah dan 20 ekor burung puyuh. Ini adalah usaha kecil kami untuk mencari pengalaman baru agar ia membawa kebaikann kepada semua.

Reban yang ditutup dengan kain guni bertujuan
untuk mengekalkan kepanasan anak ayam
di "The Chicken's Apartment" PERKAP ketika
musim hujan.

"The Chicken's Apartment" PERKAP adalah ayam yang dijaga rapi daripada segi pemakanan dan minuman seharian. Ayam-ayam ini diberi makan secara alami atau lebih difahami oleh para pengusaha ternakkan sebagai ternakan organik.

Mentol 40 Watt menghasilkan haba untuk keperluan
anak-anak ayam "The Chicken's Apartment" PERKAP


Untuk pengetahuan, ayam-ayam "The Chicken's Apartment" PERKAP ini diberi makan hampas kacang soya, jagung hancur dan beberapa lagi makanan organik dan minuman pula diberi minuman berasaskan EM (Effective Microorganism) yang diberi 2 kali sehari.

Kami tidak memberi makan ayam-ayam "The Chicken's Apartment" dedak yang kami khuatiri ramuan yang terkandung didalamnya terdapat unsur-unsur yang 'tidak baik' , apabila dikosumsi ianya membawa mudarat kepada ayam dan kepada tubuh manusia jika dikosumsi dalam jangka masa panjang.


Minuman berasaskan EM - baik untuk sistem pencernaan
anak ayam dan daging ayam yang baik. Sekam padi
disembur EM untuk menghasilkan pesekitaran yang
bersih untuk kebaikkan ayam di
"The Chicken's Apartment"
PERKAP

Tujuan utama ayam-ayam "The Chicken's Apartment" ini diberi minuman berasaskan EM adalah untuk membantu sistem pencernaan ayam. Tinja yang terhasil menjadi lebih baik yang akan digunakan untuk tujuan pembajaan tanaman hero-hero PERKAP, dan dagingnya nanti akan menjadi lebih lembut dan baik.


"Kita Adalah Apa Yang Kita Makan" 


Penjagaan pesekitaran ayam-ayam "The Chicken's Apartment" ini juga kami gunakan EM yang disemburkan keatas sekam padi, kemudian sekam padi yang disembur EM, kami taburkan pada lantai reban dan ditukar dengan sekam padi baharu seminggu sekali.

Tujuan EM ini digunakan pada sekam padi ini untuk memastikan tiada bau yang terhasil daripada tinja ayam, dan secara tidak lansung reban tidak dihurung lalat yang bakal membawa penyakit kepada ayam-ayam "The Chicken's Apartment".

Kami bukanlah mempunyai pengalaman yang luas (Baca: Pro) didalam bidang penternakkan ini, tetapi kami terpanggil untuk mengusahakan sendiri kerana kami benar-benar ingin apa yang kami makan adalah daripada sumber yang BERSIH dan HALAL. Kerana....

"Kita adalah apa yang kita makan"


Pemakanan yang baik dan bersih, mengekalkan gen DNA yang
baik pada tubuh. Segalanya pilihan kita.


Apa yang kita makan, akan menjadi diri kita nanti. Untuk melahirkan insan yang baik bermula daripada sumber pemakanan kita.

Perusahaan ayam "The Chicken's Apartment" PERKAP kami lakukan ini hanyalah untuk kegunaan sendiri sahaja dan bukan untuk DIJUAL.

Semoga usaha kami ini, memberi kebaikkan kepada kami dan bakal melahirkan insan yang berguna pada suatu hari nanti.

Doa dan sokongan kalian adalah inspirasi kejayaan kami.


Mari Kita Berkongsi Membuat Kebaikan Bersama



Artikel & Link Berkaitan:

Tiada ulasan :

Catat Ulasan